KOM OMBO – intalnire cu Sobek, zeul crocodil

Templul din Kom Ombo reprezinta uniunea a doua temple antice, unul dedicat Zeului crocodil Sobek, zeul fertilitatii si creatorul lumii si celalalt dedicate lui Haroeris (numele antic al lui Horus) zeul cu trup de acvila.

descărcare

Templul are particularitatea ca este despartit in doua parti de o linie imaginara, in partea dreapta de la intrare se afla bucata dedicata lui SOBEK, iar in partea stanga se afla bucata dedicata lui Haroeris. Acest templu nu este atat de bine conservat ca celelalte vizitate, deoarece a stat sute de ani sub nisip si a suferit eroziuni. Totusi este un loc deosebit de interesant. Aici am avut ocazia sa vedem primele mumii, mumii de crocodil, ramase ca prin minune amplasate in templul lui Sobek si netransportate la muzeul din Cairo, unde zac toate celelalte surate ale lor.

Mummified-crocodiles-on-display-in-the-Chapel-of-Hathor-at-Kom-Ombo

Si aici ca si la celelalte temple peretii si coloanele sunt pline de basoreliefuri pur si simplu superbe si de inscriptii hieroglifice. Ceea ce este mai interesant este ca aici exista prima reprezentare din lume a unor instrumente medicale chirurgicale si descrieri ample despre folosirea acestora. Instrumentele medicale sunt prezentate unui zeu care sta asezat. Am vazut reprezentari de scalpel, forceps, foarfece si multe altele, minunat sculptate si sub ele pe toti peretii existau scrieri ample despre cum trebuiesc folosite in diferite situatii. images

Si aici ca si la celelalte temple exista un nilometru foarte precis si dupa cum va spuneam, localnicii inca il folosesc. Noroc ca au strabuni caci altfel ce se faceau bietii oameni!?

Exif-JPEG-422 Exif-JPEG-422

Ziua noastra se continua cu navigatie catre Luxor, drum lung care dureaza toata dupamasa si toata noaptea pana a doua zi. Pentru noi s-a organizat pe nava o dupamasa de distractie cu concurs de pig pong si cu plaja pe puntea superioara a navei.Exif-JPEG-422

Ziua a fost mai calda asa ca se putea sta sus acolo, dar apa din piscina era cumplit de rece, o singura persoana am vazut ca s-a aventurat in ea si a iesit destul de repede afara dardaind din toate balamelele. L-am vazut ulterior scrasnind din dinti printre buzele albastre. Intre timp eu m-am inscris la concursul de ping pong organizat ad-hoc si mi-am luat papara cu jumari de la un pusti ajuns pe acolo de pe insoritele plaiuri spaniole. Asa de rau m-a batut ca m-a descalificat din primul tur! Prilej bun pentru a ma tranti descumpanita pe un sezlong cu preacinstitul dos catre soare…ma rog, catre Ra.

In timpul navigatiei noastre catre Luxor am avut ocazia sa trecem printr-o ecluza si spre surpriza mea pe ecluza scria ca este construita de Romenergo-Romania. IMAG0379

Aici la ecluza, nava a incetinit si s-a oprit ca sa treaca printre usile enorme iar in acest timp niste barcute mititele s-au apropiat de noi si personajele din ele au inceput sa arunce cu chestiile acelea din plastic ce se gasesc in ouale kinder in noi, peste bord. In ele erau tot felul de bratarele pe care ei le vindeau. Strigau la noi sa le dam banuti in schimbul bratarilor din ouale de plastic. Amuzant, dar toata lumea le-a aruncat inapoi in barcutele din care proveneau.

Exif-JPEG-422 Exif-JPEG-422 Exif-JPEG-422

Navigatia pe Nil a fost calma si lina, iar seara au organizat pentru noi o alta petrecere- discoteca. Toata noaptea am dormit leganati de nava si de sunetul cald al motoarelor si trebuie sa va spun ca fost foarte relaxant asa. CAIRO ne astepta in lumina palida a diminetii…….